Tip: Maak regelmatig foto’s van je lichaam

Veranderingen aan je lichaam ontdekken

Tijdens het afvallen zul je op de weegschaal verschil zijn, ook wanneer je je lichaam op gaat meten met een meetlint zul je zien dat de aantallen omlaag zullen gaan. Misschien zeggen vrienden en kennissen zelfs tegen je dat ze zien dat je bent afgevallen. Toch zien we zelf het verschil lang niet altijd (goed) terug in de spiegel. Dat is jammer, want het resultaat met eigen ogen zien is heel motiverend en natuurlijk erg leuk.

Om toch goed het resultaat te kunnen zien kun je het best regelmatig foto’s van je lichaam maken. Op foto’s is het verschil namelijk wel goed te zien. Daarnaast kun je de foto’s van toen en nu naast elkaar houden om ze te vergelijken, op die manier ga je zeker het verschil zien.

Enkele tips voor het maken van de foto’s:

Maak de foto’s van een afstandje zodat je duidelijk je hele lichaam op de foto hebt. Eventueel kun je een vriend(in), kennis of familielid vragen de foto’s van je te maken. Indien je dit liever niet aan iemand anders overlaat, kan je ook gebruik maken van zelfontspanner (die na enkele seconden een foto maakt) of een foto maken via een spiegel.

Maak niet alleen foto’s van je voorzijde, je zult immers ook vanaf de zijkant en achterkant resultaten kunnen zien, dus maak daar ook foto’s van. Ook je gezicht is raadzaam om goed op de foto te zetten, deze kan namelijk ook erg veranderen naarmate je gewicht verliest.

Zorg ervoor dat je lichaam goed te zien is op de foto zodat je achteraf een goede vergelijking kunt maken. Maak de foto’s in een omgeving die goed is verlicht en draag kleding waarin je postuur duidelijk te zien is.

Ook al ben je nu misschien ontevreden over je lichaam, maak de foto’s toch! Wanneer je eenmaal resultaat gaat zien zul je erg blij met deze foto’s zijn, daarnaast zijn ze een mooie motivatie om te beginnen en door te gaan met tellen en je doelen te behalen. Pak ze er bijvoorbeeld een bij wanneer je een baaldag hebt of wanneer je het idee hebt dat je terug gaat vallen in je oude ongezonde eetpatroon.

lichaamsverandering

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *